پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مهدي مسائلي مدرس حوزه علميه اصفهان در يادداشتي براي «پارس» نوشت:


در روزهاي گذشته شاهد بوديم که سخنان يکي از مراجع معظم تقليد در رابطه با موضوع دفن خليفه اول و دوم در کنار پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله، مورد استقبال تفرقه افکنان امت اسلامي قرار گرفت و دوستان ناآگاه و دشمنان قسم‌خورده شيعه را بسيار شاد نمود.


پيش از اين، حقير در يادداشتي انتقادي بر سخنان معظم له درباره وحدت اسلامي، معروض داشتم که  اگرچه ايشان گاهي به اشاره و گاهي به صراحت، لعن علني و دشنام‌گويي به رموز و مقدسات اهل‌سنت را تحريم فرموده‌اند، ولي بايد پذيرفت که طرح نابجا، بي‌ملاحظه و عمومي بعضي از مسائل، گاهي همان آثار و نتايج لعن علني و دشنام‌گويي را دارد.


اما از آنجا که بعضي از ارادتمندان معظم له، شأن و جايگاه علمي ايشان را مٌبدل به شأني قُدسي نموده‌اند و باب هرگونه انتقاد به وي را به کلي مسدود کرده‌اند، در انتقاد به همين مقدار اکتفا نموده و در ادامه توجه آنها را به گوشه‌اي از سيره اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام معطوف مي‌داريم:


پس از خلافت اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام، معاويه ادامه حکومت خويش در شام را در خطر ديد و براي مقابله اسلام علوي، راهي جز تفرقه‌افکني ميان مسلمانان نيافت. او به بهانة خون‌خواهي عثمان، فتنه‌اي در جهان اسلام به وجود آورد و در حجابِ تعصبات ناآگاهان، حقيقتِ اسلام علوي پنهان نمود. در پرتوي اين فتنه بود که اسلامِ اموي جريان فکري خاصي به نام عثماني مذهبان به وجود آورد و مسلمانان سطحي‌نگر فراواني را به دور خويش جمع نموده و آنان را در برابر اميرالمؤمنين علي-‌ عليه‌السلام- تحريک نمود. با اين حال سياست تفرقه افکني معاويه محدود به موضوع قتل خليفه سوم، عثمان نبود. او تلاش نمود تا موضوع ناديده گرفته شدن حق امامت و رهبري امام علي عليه‌السلام را به صورت تقابل مذهبي درآورد و آن حضرت را دشمن خلفاي اول و دوم  و خود را مدافع آنها جلوه دهد. ابن ابى الحديد معتزلي در ذيل نامه 28 نهج البلاغه از استاد شيعي خويش ابوجعفر نقيب (613 ق) نقل مي‌کند: ادامه مطلب.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تگ ها سئو وبلاگ تفریحی خبری باما My Mathematics board آگهي و تبليغات تابش سختی گیر dita گروه آموزشی اوربیتال Me آگهی روزنامه ایران 77492795-021